zaterdag 16 juni 2018

Mijn kind gaat niet naar zwemles

Minstens de helft van groep 1 zit op zwemles. Twee keer in de week liggen ze te spartelen in het water en zitten een aantal daarvan op een sport, daar tussendoor gaan ze naar school, een oppas en willen ze graag spelen met hun vriendjes. Na goed een jaar hebben ze eindelijk hun A diploma en kunnen ze direct verder voor zwemdiploma B.

Ik begrijp heel goed dat zwemles belangrijk is en dat wij in een waterrijk land wonen.
Mijn dochter zit sinds begin november in groep 1 en heeft het hardstikke naar haar zin. Ze speelt soms drie of vier keer in de week met een klasgenootje, gaat vijf dagen naar school en gaat op zaterdag naar de gym. Hardstikke leuk allemaal en dat wil ik nog even zo houden. Een beetje die gemoedelijkheid nog zonder dwingen, haar dingen laten doen wat ze leuk vindt.

Met vier jaar op zwemles is nog aardig vroeg, de meesten hebben de spierkracht nog niet, daardoor doe je er minstens een jaar over en daarbij laat je, je kind daarna nog niet alleen in het water rondspartelen op z'n vijfde levensjaar. Ik zie het nut er nog niet zo van in, dat zwemmen kan in groep 2 of 3 óók nog wel.


Gaat jouw kind naar zwemles? waarom wel/niet? Laat het mij maar weten..



2 opmerkingen:

  1. Hier ook nog geen zwemles hoor, ik heb niet het idee dat ze daar al aan toe is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie. Luisteren naar je kind is het belangrijkste 😊

      Verwijderen