zondag 17 juni 2018

Trouwen zonder ringen

Wij gaan trouwen!

Op kerstavond heb ik mijn vriend ten huwelijk gevraagd, we leven tenslotte in de moderne wereld. Ik heb hem een gedichtje voorgelezen, daarna gevraagd en een ketting gegeven als symbool, want natuurlijk zij hij ja!

Kerstavond is voor ons bijzonder gebleven, één kerstavond heeft onze toen twee maanden oude dochter de hele avond op onze borst gelegen dat was toch wel een heel mooi moment voor het eerst met ons kindje kerst vieren. Een paar jaar later was ik net een paar weken zwanger van de tweede, toch wel heel speciaal voor ons. De keuze was voor mij niet moeilijk wanneer ik mijn vriend ten huwelijk zou vragen.

De trouwdag staat -nog niet officieel- gepland in 2020. Wij zijn net twee maanden geleden verhuisd en de verbouwing is nog volop aan de gang. Bepaalde locaties en voorkeuren hebben we al besproken en opgeschreven. Wij hebben nog alle tijd en kunnen er rustig over nadenken hoe we het graag willen. Twee dingen staan sowieso vast; de bruiloft wordt gevierd in de achtertuin en we 
trouwen zonder ringen. Ringen zijn duur als je ze toch nooit draagt, daarom willen wij als symbool twee bomen planten in onze achtertuin het zijn niet zomaar twee bomen. Bij mijn schoonmoeder in de tuin staat een krulhazelaar, mijn schoonvader vondt dit een prachtige boom. We gaan deze boom verpoten in onze eigen achtertuin.



1 opmerking: